fredag 15 januari 2010

Ultraljud

hej! Äntligen är ultraljudet gjort! jag som har längat som bara den, det var helt fantastiskt!
vi kom in i rummet och Sanna lade sig på britsen, så var skärmen framför oss tre :) så började akten! och jag såg mitt älskade barn! vilken underbar känsla, jag fick tårar i ögonen, jag har aldrig sett något så vackert i hela mitt liv! :)

TrojaVincent rörde på sig och rullade omkring där! det var en obeskrivlig känsla att se barnet röra sig, man såg armarna röra sig och hur den vred på sig, hon ändrade mojängen så man såg ryggraden, den var väldigt fin, sedan zommade hon in ansiktet och man såg konturen på kinden och näsan och munnen! så fint :)

hon mätte den och den var 7,5 cm lång från huvudet till rumpan! :)
sedan så kollade hon nuptestet och det var en mycket liten risk att den hade några komosomer fel, så det är fullt friskt, Jag såg även den lilla Magsäcken, och urinblåsan och hjärtat som dunkade i full fart! :) och navelsträngen kunde man skymta ochså:)



sedan så skulle vi ta lite kort, men TrojaVincent ville inte vara med på bort så hon ruskade om magen på Sanna, och kallade det första stadiet, Oh tänkte vi vad händer vid andra stadiet? ska hon stå på huvudet då eller?,
sen fick Sanna ruska om magens själv, då fick vi en bild som blev bra! den bilden som ni ser här:) det är huvudet kroppen, benen och ena Armen framför huvudet:)



vad skönt det känns att veta att barnet mår bra och man fick se det:) Sedan i en närbild såg det ut som han Spottade eller nös, vet inte vad han gjorde:P men det var kul iaf:)

detta är mina spontana tankar just nu, det kommer säkert många fler inlägg om detta:)

njut av dagen det ska jag iallafall göra:D

3 kommentarer:

  1. Patrik, Patrik, hon ruskade om magen för att kunna göra en bra mätning :) inte ta en bra bild, hahahahaha, va rolig du e. Ruskningen var till att få bebisen att ändra läge för att kunna mäta nacken. Men jag håller med dig om att det var en underbar upplevelse, puss på dig

    SvaraRadera
  2. <3 Fasters lilla skrutt. =D Men va de bara nup test? Inte rutin ul? Hmm. Puss!

    SvaraRadera
  3. Härligt o titta på och höra att allt va bra..
    kram till er båda.

    SvaraRadera