lördag 17 juli 2010

hej först och främst ill jag tacka för alla gratulationer från alla verkligen tack:)


jag måste berätta lite om förlossningen, det var helt makalöst, oj vad underbart och blandade känslor det var, dagen innan gick jag och sanna och köpte lite barnkläder, då sa jag detta är sista gpngen du och jag går utan vagn och handlar utan en bebis:) det var lite konstigt att tänka så, att imorgon är det dax,

jag sov faktist hyffsat okej natten till tisdagen, när vi kom upp till sjukan var det klart nervöst, vi bytte om till operationskläder och Grejade, sen så satt jag där bredvid sanna och vi pratade om att nu händer det snart, det var en magisk stund, då sa narkosläkaren att när de brjar trycka på bröstet på dig så trycker de ut bebisen, då började de fingra däruppe och jag hörde ett litet gny, jag tappade totalt allt jag hade i huvidet, det som alla pratde om jag stälde mig upp och slog på kamran och försökte hålla kamran mot bebisen, jag såg att det var en pojke, men jag var inte säker, så jände jag hur jag blev tjock i halsen och jag började gråta, jag såg honom, han var så underbart, jag tittade på sanna och sa det är en pojke, de bar fram honnom så sanna fick se honnom sen gick vi ut till rummet bredvid, och carina fick kamran, och jag stod där och grät och Åååaade, sen klipte jag strängen, och fick honnom i mina armar, så gick vi in till Mamma och la han på bröstet så satt vi där och kollade på han och pratade, vi såg att det inte var en Vincent, det var en Arvid! Oh det var den lyckligaste dagen i livet:)

Oh jag blir helt tagen av att skriva om det,

idag så var jag över och kollade på en film och käkade litemat hos Sanna, Carina och Arvid, jag somande redan vid förtexten till filmen, typiskt mig, måste tilläga att den bästa känslan är när man har sin bebis på bröstet när man sitter i soffan och han ligger och tittar på mig, liksom studerar varenda liten rynka i ansiktet på mig, och sprattlar med både armar och benen, och gnyr lite och gäspar och tittar lite till, då pussar jag på han coh luktar han på huvudet, han luktar så gott :)
e klart han e ju pappas Pojke:)

4 kommentarer:

  1. Det låter helt underbart förstår det va enormt känslosamt

    SvaraRadera
  2. härligt. *tårfylld* det är så mysigt att ha sin bebis på bröstet och sen somna. Hihi. Underbara ni! Vi ses snart. Puss på er och hälsa sanna :) /syrran

    SvaraRadera
  3. ja det är ju någt om man itne kan beskriva riktigt menmåste ju vara med om drt sdjälv och när man väl har det så kan man lättar för stå o vilke kännslor som sprider sig i hela kroppen fick tårar i ögonen nu när jag läste.. :) låtter som du trivs i all blivit pappa o kunde väl inte tänkta mig annat häller. rolit at det flyter på här lite nu ... för hötra av dig när du har tid o så o när du vill ha sköntbordet. // tessan

    SvaraRadera
  4. blir rårögd av att läsa.. det är ju sån sjuk känsla när ens barn kommer till världen<3

    SvaraRadera