onsdag 15 december 2010

provrörsbefruktning med val av kön

sitter just nu o kollar på en dokumentär om provrörsbefruktning och spermadonationer och olika företag som sysslar med det runt i värden, jag tycker dte är en ypperlig bra ide att Hjälpa personer runt om i världen som vill ha barn, men när jag såg när de inciminserade äggen med sperimer och sedan plockade isär embrona och plockade ut pojk eller flickemrona så det blev bestämmt om det blir en pojke eller flicka, det kändes som de lekte gud där lite grann de skapar liv och bestämmer om det ska bli en pojke eller flicka och sen stoppar in dem, tror att jag hakar upp mig på att man väljer bort embron som har fel kön,

likadant i Indien, att de gör abort om de vet att det är en flicka eller pojke, ultraljudklenikerna poppar upp som svampar där, det är tillomed olagligt sedan 14-15 år tillbaka att det är förbjudet att ta reda på könet på sitt barn,

Idag har Lille Arvid blivit inspelad när han snurrade runt till mage, men det tog ett bra tag innan han vilel snurra runt, självklart för att jag hade kamran uppe, men han fes iaf :) ska bli kul o titta på i framtiden, :D
nu ska jag käka ngt och sen sova :) vi hörs gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar